Logo Forfatterforbundet

Forfatterforbundets vederlagsfond

Takk til alle som har søkt stipend!

Svar på tildeling av stipend kommer i slutten av mai måned.

Også i år er det kommet inn svært mange søknader. Alle som har søkt stipend vil få svar på e-post – om man er tildelt et arbeidsstipend eller ikke. Inntil listen er offentlig er det foreløpig ikke mer forbundssekretariatet kan svare på. Utbetalinger vil skje i løpet av juni, altså før sommerferien setter inn.

Forfatterforbundets vederlagsfonds retningslinjer for stipendbehandling kan du lese her.

Rapport om stipend

For å sikre at alle mottakere av stipend fra Forfatterforbundets vederlagsfond går til det ønskede formålet, å skape ny, norsk litteratur, ønsker styret for fondet og stipendkomiteen en kort rapport om hva du har benyttet stipendmidlene til. Rapporten bør sendes så snart boken du søkte støtte til er kommet, og senest 3 år etter at du mottok stipendet.

Vi ønsker å lage en samling av bokutgivelser støttet av stipendmidler fra vederlagsfondet, og setter stor pris på om du som har fått stipend kan sende oss ett eksemplar.

Adressen er:
Forfatterforbundet
Henrik Ibsens gate 28
0255 Oslo

Ønsker du å stikke innom med boken er det fint om du kontakter oss på forhånd. Vi praktiserer delvis hjemmekontor.

Se skjema for rapport.